Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Σωτηρης Τσιλικας : Ο ΅ψεκασμένος΅, παράλυτος Έλληνας του καναπέ

Σωτήρης Μιχ. Τσιλίκας
23 09 12

Τα τρία τελευταία χρόνια έγιναν κοσμοιστορικές καταστροφικές αλλαγές στην Ελληνική Κοινωνία, με μοχλό δράσης οικονομικές και ηθικές παραμέτρους, που απορρέουν από διαφθορά δεκαετιών και το Μνημόνιο. Καταστράφηκε ουσιαστικά το Εργατικό Δίκαιο και φτώχυναν όλοι σχεδόν οι Έλληνες.
 Εμφανίστηκε επιδημία εξαθλίωσης και αυτοκτονιών, ενώ κινδυνεύουν το έδαφος, το υπέδαφος, το νερό, ο ήλιος και ο ουρανός. 
Εξαναγκάζεται ο αφρός της χώρας, να πάει σε άλλη γη, σε άλλα μέρη, οι μορφωμένοι νέοι να μεταναστεύσουν. Αν συμβεί τελικά και αυτό, στην Ελλάδα θα μείνουν οι γέροι, οι αγράματοι και εξαθλιωμένοι Μετανάστες, με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Όμως, γιατί δεν αντιδρά κατά το βαθμό που απαιτούν οι περιστάσεις, ο κόσμος; 

Αφού και αυτοί που επιζητούν το βόλεμα καταστρέφονται, αν όχι οι ίδιοι, θα πάθουν ζημιά τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Φυσικά λείπει η αληθινή πληροφόρηση. Εκτός αυτού όμως είναι χρήσιμο, να δούμε και το φαινόμενο της παράλυσης της θέλησης, πέραν του γνωστού σε πολλούς αποτελέσματος του λεγόμενου ΅Σοκ και δέος΅. 
Η γνώση, μπορεί να ξυπνήσει τον άνθρωπο από τον καταστροφικό ΅ύπνο΅ κα έτσι αυτός μπορεί να αντιδράσει συνειδητά, ξυπνητά, για το καλό της Κοινωνίας, ουσιαστικά για το καλό του ίδιου και των παιδιών του. Αντίθετα, η ενστικτώδης αντίδραση μπορεί να είναι καταστροφική για την Κοινωνία, γιατί μπορεί να εμφανισθούν αγελαίες καταστάσεις, με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Η παράλυση και η εκχώρηση της θέλησης σε εξουσιαστές

Σίγουρα, θα έχουμε επισημάνει στον κύκλο μας ανθρώπους, που τους «σέρνουν από τη μύτη» άλλα άτομα και αυτοί δεν αντιδρούν, αλλάαντίθετα υπακούουν.
―Ένας άνδρας, που τον κάνει ό,τι θέλει η γυναίκα του και μας εξοργίζει και αυτή, αλλά και η πειθήνια συμπεριφορά του.
―Μια γυναίκα, που υπακούει σα ρομπότ στον άνδρα της και σίγουρα αυτό μας προκαλεί αγανάκτηση και για τους δύο.
Μπορεί να σκεφτεί κάποιος « Μα δεν έχουν λίγο τσαγανό πάνω τους;».
Τι συμβαίνει λοιπόν,
Σε τελική ανάλυση, φαίνεται ή να έχει παραλύσει η θέληση του ανθρώπου, ή σαν να έχει εκχωρήσει ο ίδιος το δικαίωμα στον άλλο,εκείνος να αποφασίζει και αυτός τυφλά να εκτελεί. Δηλαδή εκχωρεί το δικό του κέντρο θέλησης, σε κέντρο έξω από αυτόν και βρίσκεταιυπό κατοχή ή βολεύεται. 


Τελικά εκτελεί παραγγελίες αυτόματα, χωρίς δικό του έλεγχο, κριτική και ευθύνη. Σαν να έχει καρατομηθεί ηθέλησή του. Σαν να είναι πράγματι υπό κατοχή. Φυσικά, στην πραγματικότητα βρίσκεται υπό εκχώρηση δικαιωμάτων, κατάληψη καικατοχή.

Ερμηνεία του μηχανισμού ακύρωσης της θέλησης

Η θέληση, εντελώς σχηματικά και συνοπτικά, θα μπορούσε να περιγραφεί με τα παρακάτω:
Κέντρο Θέλησης, όπως η Βουλή και η Κυβέρνηση στη Δημοκρατία, είναι το κέντρο ευθύνης, ελέγχου, κρίσης, απόφασης.
―Θέλω―επιθυμώ
―Κρίνω―επεξεργάζομαι
―Βούλομαι―αποφασίζω―αναθέτω
Και όλα αυτά στα πλαίσια ηθικής, προηγούμενων νόμων, «πρέπει―δεν πρέπει».
Επομένως, για όλα τα ανωτέρω, ως είναι αυτονόητο, δρα ο ανώτερος εγκέφαλος και όχι ο αντανακλαστικός, ενστικτώδης εγκέφαλος.
Αν για οποιονδήποτε λόγο, καταργηθεί η Βουλή στη Δημοκρατία, έχουμε Κατοχή (δικτατορία, ξένη κατοχή).
Αν για οποιονδήποτε λόγο, καταργηθεί το βουλητικό κέντρο στον άνθρωπο, τότε χωρίς καμιά επιφύλαξη, έχουμε εντόπια ή ξένη κατοχή.
Γνωρίζουμε τη δράση εντόπιας κατοχής λχ σε καταστάσεις πανικού, εκτοπίζεται ο συνειδητός εαυτός― κυβερνήτης και αναλαμβάνει τοένστικτο αυτοσυντήρησης, ο αυτόματος πιλότος.
Σε επίδραση ισχυρής προσωπικότητας ανθρώπων, λχ σε ζευγάρια, μπορεί να γίνεται επιβολή της ισχυρής θέλησης του ενός πάνω στονάλλο, που ίσως αρχικά μπορεί να αμύνεται μεν, αλλά δεν έχει τη δύναμη να τα παίξει ―ενδεχομένως― όλα για όλα, φοβούμενος τιςγενικότερες απώλειες και αποδεχόμενος το βόλεμα. Εδώ έχουμε αναστολή της αντίστασης, δυνάμει αντίσταση. Είναι συναισθηματικάδυσάρεστη κατάσταση.
Όμως υπάρχουν και ευχάριστες συναισθηματικές καταστάσεις, όταν έρχεται στο προσκήνιο η γοητεία. Τότε βασιλεύει η μαγεία και οάνθρωπος, εκχωρεί τη θέλησή του άκριτα, με ευχαρίστηση, όταν βρίσκεται κοντά στον γητευτή του.
Πλην του συναισθηματικού στοιχείου, που επικρατεί στην υπόθεση, υπάρχουν και οι περιπτώσεις που υπερτερεί, για διάφορους λόγους,το σκεπτικό υλικό.
Οι μπράβοι εκτελεστές, αποτελούν χαρακτηριστικό και σταθερό παράδειγμα εκχώρησης της θέλησης σε άλλους. 
Επειδή δεν έχουν τοηθικό υπόβαθρο, χρειάζονται έξω―κέντρα, για να λειτουργήσουν και τα βρίσκουν στο πρόσωπο του Νονού, που τους χρησιμοποιεί καιταυτόχρονα τους προστατεύει. Οι μπράβοι είναι ψυχοπαθητικές προσωπικότητας με όχι υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ενώ οι Νονοί επίσηςείναι ψυχοπαθητικές προσωπικότητες αλλά με πολύ υψηλή νοημοσύνη.
Οι ψυχροί εκτελεστές και αυτοί ψυχοπαθητικές προσωπικότητες, βρίσκονται ευκαιριακά υπό την προστασία της εξουσίας, που τους δίνειτη δυνατότητα για τη μακάβρια δράση τους.
Στην ψυχοπαθητική προσωπικότητα, ελλείπει το στοιχείο της ενοχής, δεν μπορούν να μπουν στη θέση του άλλου και λόγω έλλειψης τηςηθικής συνείδησης, προστατευτικά σ΄ αυτούς υπάρχει μόνον ο φόβος του νόμου.

Το απαραίτητο στοιχείο για την κατασκευή υπηκόων είναι η ΥΠΟΤΑΓΗ.
Το σχήμα, το πλαίσιο, έχει μεγάλη σημασία στο θέμα της θέλησης. Υπάρχουν σχήματα που προστατεύουν τη θέληση (δημοκρατία) καιάλλα που απαιτούν υποταγή (δικτατορία και κατοχή, καλυμένη ή απροκάλυπτη).
Επομένως, αν δεν διατηρήσω τη θέλησή μου, δηλαδή σε κάθε αρνητική περίπτωση, υποτάσσω, ή αναγκάζομαι να υποτάξω τη δική μουθέληση στις επιταγές του χώρου που βρίσκομαι. Λχ Κατοχή, δικτατορία.
Ενδεικτικά για κατανόηση, με πλαίσιο το στρατό, θα αναφέρουμε δύο παραδείγματα.

Παράδειγμα 1ο
Τραγωδία του Αισχύλου «Επτά επί Θήβας».

Ο Οιδίποδας, που ενέπνευσε τον Φρόιντ (είναι γνωστό σε όλους το οιδιπόδειο σύμπλεγμα), έχει πεθάνει. Άφησε τέσσερα παιδιά. Δύοκόρες, την Αντιγόνη και την Ισμήνη (δες Αντιγόνη του Σοφοκλή). Δύο γιούς, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη.
Ο Ετεοκλής κληρονόμησε την εξουσία. Ο Πολυνείκης, νοιώθοντας αδικημένος, φεύγει από τη Θήβα, αλλά γυρίζει με ξένο εχθρικόστρατό, να την καταλάβει (όρια προδοσίας της πατρίδας).
Στο έργο του ο Αισχύλος, βάζει τον Πολυνείκη να τοποθετεί απέναντι σε κάθε μια από τις επτά πύλες της Θήβας, έναν άξιο αρχηγό.
Χωρίς να εξετάσουμε να δούμε «τι θέλει να πει ο ποιητής» στο έργο, φθάνουμε στην 6η πύλη.
Στην 6η πύλη, ο Πολυνείκης τοποθετεί τον σοφό μάντη Αμφιάραο, ενώ κατοπτρικά, ο Ετεοκλής τον γενναίο και μυαλωμένο Λασθένη. 
ΟΑμφιάραος, μπροστά σε όλο το στράτευμα, με βροντερή φωνή, λέει στον Πολυνείκη για την προδοσία της πατρίδας και το όνειδος πουσυνεπάγεται, όμως ο ίδιος, παρότι δεν συμφωνεί, αλλά επειδή είναι στρατιώτης (πλαίσιο), ως στρατιώτης, θα υπακούσει στις διαταγέςκαι θα πολεμήσει.
Σημείωση: Το ίδιο κάνουν όλοι οι στρατιώτες του κόσμου, που μπορεί να μην συμφωνούν, αλλά υπακούουν, ή αντίθετα αρνούνται(στρατοδικείο), λιποτακτούν, αυτομολούν, αυτοκτονούν.



Παράδειγμα 2ο
Προ πολλών ετών, επαναλήφθηκε και στην Ελλάδα (Φατούρου και συνεργάτες) πείραμα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Πέτυχαν να πάρουν την άδεια για την εκτέλεση του πειράματος σε στρατιωτική μονάδα (σηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων τότε). Στοπείραμα συμμετείχαν ηθοποιοί ντυμένοι στρατιώτες, στο ρόλο του θύματος (βασανιστήρια με «ηλεκτροσόκ»). Εθελοντές στρατιώτες,που αγνοούσαν ότι το ηλεκτροσόκ δεν ήταν αληθινό και τα θύματα στην πραγματικότητα υποκρίνονταν και δεν υπέφεραν, πήραν μέροςστο πείραμα. Τους πληροφόρησαν ότι γυρίζοντας τον διακόπτη σε αυξανόμενη ένταση, υπήρχε ένα όριο, που ξεπερνώντας το, έθεταν σεκίνδυνο τη ζωή των θυμάτων. 

Ο αξιωματικός (εξουσία), έδινε εντολή (διαταγή) σε κάθε εθελοντή, να διοχετεύσει το ρεύμα. Ανεβάζονταςτις σκάλες έντασης, κάποιοι αρνιόντουσαν να προχωρήσουν ενώ άλλοι έφθασαν και ξεπέρασαν την κόκκινη γραμμή!
Πέραν από το πολύπλοκο του πειράματος, που χρειάζεται να συνυπολογισθούν και να ερμηνευθούν πολλές παράμετροι, μένουμε στο ότιυπάρχει ποσοστό που δεν σταμάτησε, προτάσσοντας τη δικής του βούληση (και ηθική) απέναντι στον αξιωματικό (εξουσία και μάλισταστα πλαίσια του πειράματος).
Να σημειώσουμε εδώ το θέμα της ευθύνης. Την ευθύνη για οτιδήποτε την αναλαμβάνει ο αξιωματικός, ενώ ο φαντάρος είναι όργανο,που εκτελεί εντολές και δεν του επιτρέπεται να έχει δική του βούληση (σε πλαίσιο ηθικής, νόμων, του «πρέπει δεν πρέπει», θέλω,επιθυμώ, κρίνω, επεξεργάζομαι, βούλομαι, αποφασίζω). Γιατί, στο συγκεκριμένο πλαίσιο, θα έρθει σε σύγκρουση με την ΕΞΟΥΣΙΑ, μεκίνδυνο ΑΠΩΛΕΙΕΣ. Και έτσι ορισμένοι λένε: «Ας βγάλει κάποιος άλλος το φίδι από την τρύπα, όχι εγώ».
Σημείωση: Δεν εξετάζουμε εδώ τους τυχόν διεστραμμένους που βρίσκουν τη «νόμιμη» ευκαιρία να εκδηλώσουν την ανωμαλία τους.

Συνθέτοντας τα ανωτέρω θα λέγαμε ότι:
Η διάδοση της φήμης (ψευδείς επί σκοπόν ειδήσεις), ο κίνδυνος (υπαρκτός ή μη, που εκλαμβάνεται ως πραγματικός), ο φόβος(συναγερμός κινδύνου) για πιθανές απώλειες, το βόλεμα, η παράλυση της βούλησης ή η αναγκαστική λόγω πλαισίου εκχώρηση τηςθέλησης στην εξουσία, είναι οι απαραίτητοι παράγοντες για την ποδηγέτηση ατόμων και για την κατασκευή υπηκόων.

Αυτό το πεδίο των υπηκόων, αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για εφαρμογή αποφάσεων της κακής εξουσίας και υλοποίηση των σχεδίωντης, αλλά και το απαραίτητο μέσον της δράσης αφανών εξουσιών, που παρεισφρύουν στους μηχανισμούς της εμφανούς εξουσίας,εφαρμόζοντας «οδηγίες».
Παράδειγμα: Στην αυστηρή επιτροπή της Ευρωπαϊκής ένωσης για τον έλεγχο στα τρόφιμα, ανακαλύφτηκε ότι μετείχε κυρία, που ήταν …στέλεχος εταιρείας μεταλλαγμένων προϊόντων.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε την κυκλοφορία μεταλλαγμένων !
Επισήμανση. 
Πάντα η αόρατη και εξ αντικειμένου οπωσδήποτε πάντα κακή εξουσία, φροντίζει να τοποθετεί στις κατάλληλες θέσειςσωστών κοινωνικών μηχανισμών και Οργανισμών υπηκόους της, ώστε την κατάλληλη στιγμή να τους δίνει τις «κατάλληλες» … οδηγίες.

Τί χρειάζεται να κάνει ο καθένας από μας; Να ξυπνάει τον διπλανό του. Να του υποδυκνύει να σκέφτεται τα παιδιά και το μέλλον τους και να μην ρίχνει στάχτη στα μάτια του, αποφεύγοντας την ευθύνη. Να αμφισβητεί και να ερευνά. Να χρησιμοποιεί τη λογική και την ηθική. Να μην περιμένει Σωτήρες, αλλά να προσπαθεί ο ίδιος κατά το βαθμό που μπορεί, να συμβάλει στη σωτηρία του τόπου, στη σωτηρία της Πατρίδας. Η Πατρίδα , μπορούμε να πούμε, ενσαρκώνεται ζωντανά, στο πρόσωπο των παιδιών μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου