Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Η κατάθλιψη "επεκτείνεται" και στους εφήβους


Η κατάθλιψη έχει πάρει μορφή επιδημίας μεταξύ των εφήβων στην Ελλάδα, ενώ έχει μειωθεί σημαντικά η ηλικία έναρξής της, καθώς πλήττει πλέον ακόμη και παιδιά 12 χρόνων ή και μικρότερα, δηλώνει στο ΑΜΠΕ η κλινική ψυχολόγος, καθηγήτρια Μαρία Ζαφειροπούλου, με αφορμή τη διεξαγωγή του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά και εφήβους», που ξεκίνησε χθες στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, (σύμφωνα με στοιχεία του 2011) το ποσοστό παιδικής και εφηβικής κατάθλιψης καταγράφεται στο 20,3%. Μάλιστα, το ποσοστό των εφήβων με καταθλιπτικό συναίσθημα που μπορεί να οδηγήσει σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, φτάνει έως και στο 29% στα κορίτσια και στο 13% στα αγόρια.

Όπως επισημαίνει η κ. Ζαφειροπούλου, πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου, στο φαινόμενο αυτό έχει συμβάλει οπωσδήποτε η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων, καθώς αν και ακόμη δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, έχει διαπιστωθεί η
μεγάλη αύξηση του αριθμού των γονέων, αλλά και των εκπαιδευτικών που απευθύνονται στους ειδικούς και ζητούν βοήθεια για το πώς θα αντιμετωπίσουν τα παιδιά σε αυτές τις συνθήκες.

Η ίδια προτείνει σε γονείς και εκπαιδευτικούς να ενημερώνουν τα παιδιά για το τι συμβαίνει χωρίς όμως να τα οδηγούν στην κατάσταση ή ακόμη και στην απελπισία που νιώθουν οι ίδιοι. «Ο πανικός δεν βοηθάει. Και το παιδί δεν μπορεί να καταλάβει ακριβώς τι συμβαίνει. Πρέπει να ενημερώνεται με απλά λόγια, ανάλογα με το επίπεδο ωριμότητας, ώστε να αποφεύγονται οι παρανοήσεις και οι ενοχές. Η αντικειμενική ενημέρωση, αλλά στο επίπεδο κατανόησης του παιδιού είναι μια καλή αρχή», υπογραμμίζει.

Αναφερόμενη στη μέθοδο της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας και στο πώς αυτή βοηθάει, όχι μόνο τα παιδιά, αλλά όλους τους θεραπευόμενους, η κ. Ζαφειροπούλου εξηγεί πως βασίζεται στους τρόπους με τους οποίους ερμηνεύουμε την πραγματικότητά μας; πρόκειται για τρόπο σκέψης ο οποίος μαθαίνεται; και σε αυτό τον τρόπο σκέψης παρεμβαίνει ο ειδικός, με εκπαιδευτικό χαρακτήρα. 

Απο: http://from-across.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου