Σήμερα ένα κυρίαρχο στοιχείο της παγκόσμιας οικονομίας είναι
η ύφεση. Η αγορά σε αυτή την περίοδο προσπαθεί να κάνει όλες τις διορθώσεις που
πρέπει να γίνουν, ώστε να ξαναμπούν όλα στη θέση τους και η οικονομία να
ξαναβρεί το δρόμο της….
Τι σημαίνει όμως αυτό για την Ελλάδα και για το δικό μας
τουριστικό προϊόν;
Πρώτα απ’όλα σημαίνει σχεδιασμό. Πρέπει να παρθούν αποφάσεις
σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα και να τιμολογηθούν υπηρεσίες και προϊόντα όχι
σύμφωνα με το πόσα μας λείπουν, αλλά με το πραγματικό κόστος και το αναμενόμενο
λογικό κέρδος που πρέπει να υπάρχει.
Πρέπει να υπάρξει σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και να αποφασιστούν οι ενέργειες που θα μας οδηγήσουν σε αυτούς τους στόχους. Τα στοιχειώδη δηλαδή που αφορούν σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Ειδικά για την Ελλάδα, έτσι όπως είναι σήμερα τα πράγματα, και όλοι διαπιστώνουν ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει το χρέος, ή τα χρέη που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, ο τουρισμός αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα. Είναι ένας τομέας που μπορεί να αναπτυχθεί και να παρασύρει μαζί του σε αναπτυξιακή πορεία και άλλους τομείς. Ο τουρισμός που δεν είναι μια ξεκομμένη και αυτόνομη οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα αλλά αποτελεί, μαζί με τους άλλους τομείς, ένα ενιαίο παραγωγικό σύμπλεγμα και πρέπει να τον δούμε και να τον διαχειριστούμε ως την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας….
Πρέπει να υπάρξει σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και να αποφασιστούν οι ενέργειες που θα μας οδηγήσουν σε αυτούς τους στόχους. Τα στοιχειώδη δηλαδή που αφορούν σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Ειδικά για την Ελλάδα, έτσι όπως είναι σήμερα τα πράγματα, και όλοι διαπιστώνουν ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει το χρέος, ή τα χρέη που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, ο τουρισμός αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα. Είναι ένας τομέας που μπορεί να αναπτυχθεί και να παρασύρει μαζί του σε αναπτυξιακή πορεία και άλλους τομείς. Ο τουρισμός που δεν είναι μια ξεκομμένη και αυτόνομη οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα αλλά αποτελεί, μαζί με τους άλλους τομείς, ένα ενιαίο παραγωγικό σύμπλεγμα και πρέπει να τον δούμε και να τον διαχειριστούμε ως την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας….
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
είναι η κινητήρια
δύναμη της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, δεν είναι αυτοτελής τομέας. Με
τους άλλους τομείς συνθέτει ένα ενιαίο
παραγωγικό σύμπλεγμα, έχει χάσει την ανταγωνιστικότητά του από άποψη σχέσης άξιας-τιμής.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Συρρίκνωση της
τουριστικής περιόδου, μείωση της διαπραγματευτικής μας ικανότητας (στάσιμες ή
μειωμένες τιμές , περισσότερα συμβόλαια «all inclusive», τουρίστες χαμηλότερου
οικονομικού και κοινωνικού προφίλ, κ.λπ.)
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ
Στην περιοχή μας διαθέτουμε ένα από τα ιστορικότετα και
σημαντικότερα μνημεία για τον κόσμο και αναφέρομαι στην Βεργίνα. Η Βεργίνα
είναι μία μικρή πόλη στη βόρεια Ελλάδα, στον Νομό Ημαθίας, στην περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας. Η πόλη έγινε παγκοσμίως γνωστή το 1977, όταν η
Πανεπιστημιακή Ανασκαφή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου με τον καθηγητή
αρχαιολογίας Μανόλης Ανδρόνικος και τους συνεργάτες του, ανακάλυψε ανάμεσα
στους άλλους τάφους και ένα ταφικό μνημείο που κατά την άποψή του ήταν του
βασιλιά Φιλίππου Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κατά την άποψη μου το target group(κοινό στόχος) για αυτό
το μνημείο θα πρέπει να αφορά τόσο τον εξωτερικό όσο και τον εσωτερικό τουρισμό.
Εξετάζοντας λοιπόν τον εσωτερικό τουρισμό αρχικά διαπιστώνετε έλλειψη
επισκεψιμοτητας σε ικανοποιητικό βαθμό σε αυτόν τον ιστορικό τόπο. Πλειονότητα
των επισκεπτών αποτελούν μαθητές
σχολείων κυρίως δημοτικών που κατά την γνώμη μου δεν είναι ικανοί σε αυτήν την
ηλικία να αντιληφτούν την σπουδαιότητα του συγκεκριμένου χώρου. Επίσης οι
αρμόδιοι δεν έχουν φροντίσει να προβάλουν σωστά και με την κατάλληλη διαφήμιση
το μουσείο της Βεργίνας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον. Η
σωστή διαφήμιση θα προσέλκυε μεγαλύτερα ποσοστά τουριστών οι όποιοι με την
σειρά τους θα αποτελούσαν κινητή διαφήμιση του μουσείου. Επιπλέον στόχος των
αρμόδιων θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη υποδομών ψυχαγωγίας (καφέ , εστιατόρια
κλπ) εφόσον αυτή αποτελεί στις μέρες μας
κύριο παράγοντα ευχαρίστησης των ανθρώπων . Άλλωστε ένα πρότυπο τουριστικού προϊόντος
οφείλει να συνδυάζει τον πολιτιστικό με τον ψυχαγωγικό τομέα.
ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού και των
προϊόντων της
Ελλάδος, είναι μονόδρομος στρωμένος με ΠΟΙΟΤΗΤΑ...!!!
ΜΙΧΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ-ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΟΥ
Με χαρα διαβαζουμε το πρωτο αρθρο του Μιχαλη πανω σε ενα θεμα που εχει σπουδασει και εχει ζησει απο κοντα.Ο τουρισμος που θα επρεπε να αποτελει την ναυαρχιδα της ελληνικης οικονομιας απαξιονετε συστηματικα απο τους κυβερνοντες.
ΑπάντησηΔιαγραφή