Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στον εισαγγελέα διαβίβασε με αναφορά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σωκράτης Ξυνίδης, στοιχεία που συγκέντρωσε από έρευνα συλλογής τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων σε χώρες της ΕΕ για την αλυσίδα Lidl, με στόχο την περαιτέρω διερεύνησή τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, τα γνωστά super market διαπιστώθηκε ότι πωλούσαν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα σε πολύ ακριβότερες τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρεται ότι:
«Η Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου προχώρησε το Δεκέμβριο του 2011, σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία, στη διενέργεια έρευνας συλλογής τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων σε έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συλλέχθηκαν τιμές από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυρίως επωνύμων προϊόντων διεθνών εταιριών, με παρουσία στις περισσότερες ή και σε όλες τις χώρες του δείγματος. Την ίδια χρονική περίοδο καταγράφηκαν και οι τιμές πώλησης 70 προϊόντων που διακινούνται αποκλειστικά από την εκπτωτική αλυσίδα λιανικής (hard discounter) LIDL, σε χώρες όπως Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Βουλγαρία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως εμφανίζονται στους συνημμένους πίνακες, έδειξαν ότι οι τιμές των προϊόντων που διακινούνται αποκλειστικά από την εταιρεία LIDL στην Ελλάδα, μετά και την αφαίρεση του συντελεστή Φ.Π.Α., είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες τιμές των ιδίων προϊόντων στις άλλες χώρες της έρευνας.
Η Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς απέστειλε στη LIDL επιστολή, γνωστοποιώντας τα διαθέσιμα στοιχεία τιμών και έλαβε σχετική απαντητική επιστολή. Η LIDL μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην ένταση του ανταγωνισμού που υπάρχει σε άλλες χώρες για να αιτιολογήσει τις διαφορές τιμών.
Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις άλλες χώρες του δείγματος, λειτουργεί μόνο το LIDL ως εκπτωτική αλυσίδα μετά και την αποχώρηση του ALDI. Αναφέρει, επίσης, το επιχείρημα του υψηλού κόστους μεταφοράς, διακίνησης και συντήρησης των προϊόντων στη χώρα μας. Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς το υψηλό κόστος να επηρέαζε ανάλογα και τα επώνυμα προϊόντα διεθνών προμηθευτών γεγονός που δεν επιβεβαιώνεται από την έρευνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές, αυτών των προϊόντων, στην Ελλάδα είναι αρκετά χαμηλότερες από την Γαλλία και την Ιταλία.
Τα σχετικά στοιχεία με την ανάλυσή τους διαβίβασε με αναφορά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σωκράτης Ξυνίδης, τόσο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού όσο και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου».
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρεται ότι:
«Η Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου προχώρησε το Δεκέμβριο του 2011, σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία, στη διενέργεια έρευνας συλλογής τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων σε έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συλλέχθηκαν τιμές από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυρίως επωνύμων προϊόντων διεθνών εταιριών, με παρουσία στις περισσότερες ή και σε όλες τις χώρες του δείγματος. Την ίδια χρονική περίοδο καταγράφηκαν και οι τιμές πώλησης 70 προϊόντων που διακινούνται αποκλειστικά από την εκπτωτική αλυσίδα λιανικής (hard discounter) LIDL, σε χώρες όπως Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Βουλγαρία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως εμφανίζονται στους συνημμένους πίνακες, έδειξαν ότι οι τιμές των προϊόντων που διακινούνται αποκλειστικά από την εταιρεία LIDL στην Ελλάδα, μετά και την αφαίρεση του συντελεστή Φ.Π.Α., είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες τιμές των ιδίων προϊόντων στις άλλες χώρες της έρευνας.
Η Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς απέστειλε στη LIDL επιστολή, γνωστοποιώντας τα διαθέσιμα στοιχεία τιμών και έλαβε σχετική απαντητική επιστολή. Η LIDL μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην ένταση του ανταγωνισμού που υπάρχει σε άλλες χώρες για να αιτιολογήσει τις διαφορές τιμών.
Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις άλλες χώρες του δείγματος, λειτουργεί μόνο το LIDL ως εκπτωτική αλυσίδα μετά και την αποχώρηση του ALDI. Αναφέρει, επίσης, το επιχείρημα του υψηλού κόστους μεταφοράς, διακίνησης και συντήρησης των προϊόντων στη χώρα μας. Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς το υψηλό κόστος να επηρέαζε ανάλογα και τα επώνυμα προϊόντα διεθνών προμηθευτών γεγονός που δεν επιβεβαιώνεται από την έρευνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές, αυτών των προϊόντων, στην Ελλάδα είναι αρκετά χαμηλότερες από την Γαλλία και την Ιταλία.
Τα σχετικά στοιχεία με την ανάλυσή τους διαβίβασε με αναφορά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σωκράτης Ξυνίδης, τόσο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού όσο και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου