ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Η μαμά του έχει ιδιαίτερο χιούμορ. το έχει δηλώσει ο ίδιος. Μια μέρα, λοιπόν, όταν ήταν ακόμη μικρός, μπήκε στο δωμάτιό του και του είπε: «Συγγνώμη που σ’ ενοχλώ, αγόρι μου. Μόνο επειδή με ρωτούν οι φίλες μου, τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;». Ο μικρός Αντώνης τής απάντησε ότι θα ασχοληθεί με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Ούτε αστροναύτης, ούτε ποδοσφαιριστής, ούτε κάτι άλλο παιδικό. To είπε και το έκανε, ακόμη και αν πολλοί πιστεύουν πως όταν είσαι μικρός είναι καλύτερο να στοχεύεις ψηλότερα.
Αστροναύτης δεν έγινε ποτέ. Εγινε, όμως, πειρατής. Η καριέρα του ξεκίνησε από το πειρατικό ραδιόφωνο. Ενας συμμαθητής του είχε φτιάξει έναν πομπό και ο 12χρονος Αντώνης άρχισε ερασιτεχνικά την παρουσίαση εκπομπών μαζί με την παρέα του. «Εκανα εκπομπή τέσσερις-πέντε ώρες την ημέρα και δεν μου έφτανε. Ηθελα κι άλλο» έχει δηλώσει. Το άνετο – στα όρια του ερασιτεχνικού – στυλ παρουσίασης και τα χοντροκομμένα αστεία αντροπαρέας αποτελούν ακόμη και σήμερα το σήμα κατατεθέν του. Πραγματικά αναλλοίωτος στον χρόνο.
Το πέρασμα στο δημοτικό ραδιόφωνο και στη δημοτική τηλεόραση δεν άργησε να έρθει, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’90 συναντήθηκε με την αναγνωρισιμότητα προκαλώντας «Comfuzio», στην ΕΤ3 αρχικά και στο STAR αργότερα, μέσα από την ομώνυμη εκπομπή που συμπαρουσίαζε τότε με τον Σωτήρη Καλυβάτση αλλά και τον Αντώνη Παραρά. Οι τρεις τους ετοίμαζαν το 1997 τη μεγάλη μεταγραφή στο MEGA, αλλά η ξαφνική τραγική απώλεια του Παραρά τούς άφησε μόνους. Η μεγάλη αναγνώριση ήρθε μερικά χρόνια αργότερα μέσα από την εκπομπή «Α.Μ.Α.Ν.» (φημολογείται πως το ακρωνύμιο σημαίνει «Αντώνη Μας Αφησες Νωρίς»), στην οποία η ήδη πετυχημένη συνεργασία με τον Καλυβάτση συνεχίστηκε. Αποτέλεσαν ένα δυνατό δίδυμο, στηριζόμενο σε σατιρικά σκετσάκια σχολιασμού της ελληνικής παράλογης και κιτς πραγματικότητας. Το ότι αρκετά από αυτά ήταν πιο κιτς και από τις καταστάσεις που διακωμωδούσαν μπορεί και να ήταν το μυστικό της επιτυχίας για να εισχωρήσει στο «ευρύ κοινό» με τον μανδύα του εναλλακτικού.
Είναι παράδοξο ότι παρά τον διαρκή ύμνο στην (ανδρική) φιλία, που είναι το σήμα κατατεθέν του, η φιλία του με τον Σωτήρη Καλυβάτση έληξε πολύ άδοξα με πικρές δηλώσεις εκατέρωθεν. Λίγοι, ίσως, θυμούνται πως το 2001 δήλωναν στο «Βήμα» ότι ακόμη και αν η επαγγελματική τους συνεργασία λήξει, είναι απίθανο να μην υφίσταται «το ντουέτο των φίλων Σωτήρη και Αντώνη». Οι κακές γλώσσες κάνουν λόγο για τον σκληρό χαρακτήρα του Κανάκη, ο οποίος μάλλον δεν ήθελε να τον επισκιάζει ο αρκετά πιο ταλαντούχος συνεργάτης του. Αλλωστε, η μάλλον ειρωνική απάντηση του Σωτήρη Καλυβάτση σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν πρόκειται να συνεργαστούν στο μέλλον «δεν ξέρεις πώς τα φέρνει η ζωή, μπορούμε να συνεργαστούμε τώρα, μπορεί και μετά θάνατον» περιγράφει πλήρως το αίσθημα της πικρίας...
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΝΟΗΣΙΑΣ
η εκπομπή «ράδιο αρβύλα» εμφανίστηκε στους τηλεοπτικούς δέκτες αρχικά το 2008, στην απογευματινή ζώνη. Η επιτυχία της δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς το εφηβικό κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται, εκείνη την ώρα μάλλον διάβαζε (ή έκανε πως διάβαζε) τα μαθήματά του. Ο Αντώνης Κανάκης, ως έξυπνος άνθρωπος, ορθώς επέμενε να μεταφερθεί η προβολή το βράδυ. Πράγματι, η «Ράδιο αρβύλα», με την ατμόσφαιρα ΚΨΜ, τα ανέκδοτα και τον σχολιασμό της επικαιρότητας, σκαρφάλωσε άνετα στις πρώτες θέσεις του πίνακα της AGB.
Τέσσερις άνδρες, με προεξάρχοντα τον ίδιο, επιδίδονται σε ντεμοντέ έως και σεξιστικά αστεία, επιβεβαιώνοντας πως η απόσταση της μπαλαφάρας από το χιούμορ και τη σάτιρα είναι αγεφύρωτη. Ο Αντώνης Κανάκης πρέπει να αισθάνεται ιδιαίτερα τυχερός. Τα χοντροκομμένα ευφυολογήματα και η λαϊκιστική κριτική, που θα μπορούσε να ασκεί με τους φίλους του πίνοντας φραπέ με θέα στον Θερμαϊκό, ενδύθηκαν το περιτύλιγμα εκπομπής και πουλήθηκαν ως ανατρεπτική τηλεοπτική πρόταση. Και στην αρχή ήταν. Τελευταία, καθώς η πραγματικότητα γίνεται όλο και πιο ζοφερή, παρουσιάζεται μια δυσκολία στο να γίνει η γνωστή πλάκα. Και η αμηχανία ξεχειλίζει από την αρβύλα.
Φυσικά, είναι άδικο να ισχυριστεί κανείς ότι δεν διαθέτει ίχνος ταλέντου. Δυστυχώς, όμως, η μονομανία του να πρωταγωνιστεί και να ελέγχει τα πάντα τον καθηλώνουν. Οι συνεργάτες του συνήθως επαναλαμβάνουν σαν ηχώ τα λόγια του, ενώ φαίνεται να είναι υποχρεωμένοι να γελούν με οποιοδήποτε αστείο του – όσο κρύο και αν είναι – λες και είναι οι ακόλουθοι εμίρη βγαλμένου από ελληνική ταινία.
Οι κακεντρεχείς υποστηρίζουν, πάντως, ότι όλα οφείλονται στον έρωτά του με την εικόνα του. Λέγεται, μάλιστα, ότι σε φωτογράφισή του για γνωστό περιοδικό, όταν ο φωτογράφος έκανε το λάθος να απαθανατίσει τη μάλλον αραιοκατοικημένο πίσω μέρος του κεφαλιού του, ο ίδιος ζήτησε πεισματικά να καλυφθεί με Ρhotoshop. Ασφαλώς είναι δικαίωμά του, αλλά η πραγματικότητα δείχνει πως ίσως ο Αντώνης δεν είναι τόσο cool όσο ισχυρίζονται οι στάμπες στα εφαρμοστά μπλουζάκια του.
Το χειρότερο ελάττωμά του για τους περισσότερους είναι η ασυνέπεια μεταξύ των πράξεων και των λόγων του: ενώ μέσα από την εκπομπή του, με ύφος κήρυκα, στηλιτεύει το σύστημα και το λάιφσταϊλ εν γένει, ο ίδιος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του. Οι φωτογραφίες του με τις εκάστοτε συνοδούς του δημοσιεύονται στον κίτρινο Τύπο, όλοι τον έχουμε θαυμάσει πολλάκις να παίζει ρακέτες στην παραλία, ενώ η ενασχόλησή του με νυχτερινά μαγαζιά είναι γνωστή. Ο ίδιος βέβαια σφυρίζει αδιάφορα, κρατά, υποτίθεται, το λάβαρο της «επανάστασης», επειδή επιμένει να κάνει τις εκπομπές του από τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί clubs για να έχει απλώς χώρους που ταιριάζουν στην αισθητική του, χωρίς να σκέφτεται – όπως δηλώνει – τις οικονομικές απολαβές. Η έκφραση «ράδιο αρβύλα» τελικά δεν είναι τυχαία. Είναι ένας τίτλος που χαρακτηρίζει τη δημόσια παρουσία του...
Αδέκαστη
Η μαμά του έχει ιδιαίτερο χιούμορ. το έχει δηλώσει ο ίδιος. Μια μέρα, λοιπόν, όταν ήταν ακόμη μικρός, μπήκε στο δωμάτιό του και του είπε: «Συγγνώμη που σ’ ενοχλώ, αγόρι μου. Μόνο επειδή με ρωτούν οι φίλες μου, τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;». Ο μικρός Αντώνης τής απάντησε ότι θα ασχοληθεί με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Ούτε αστροναύτης, ούτε ποδοσφαιριστής, ούτε κάτι άλλο παιδικό. To είπε και το έκανε, ακόμη και αν πολλοί πιστεύουν πως όταν είσαι μικρός είναι καλύτερο να στοχεύεις ψηλότερα.
Αστροναύτης δεν έγινε ποτέ. Εγινε, όμως, πειρατής. Η καριέρα του ξεκίνησε από το πειρατικό ραδιόφωνο. Ενας συμμαθητής του είχε φτιάξει έναν πομπό και ο 12χρονος Αντώνης άρχισε ερασιτεχνικά την παρουσίαση εκπομπών μαζί με την παρέα του. «Εκανα εκπομπή τέσσερις-πέντε ώρες την ημέρα και δεν μου έφτανε. Ηθελα κι άλλο» έχει δηλώσει. Το άνετο – στα όρια του ερασιτεχνικού – στυλ παρουσίασης και τα χοντροκομμένα αστεία αντροπαρέας αποτελούν ακόμη και σήμερα το σήμα κατατεθέν του. Πραγματικά αναλλοίωτος στον χρόνο.
Το πέρασμα στο δημοτικό ραδιόφωνο και στη δημοτική τηλεόραση δεν άργησε να έρθει, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’90 συναντήθηκε με την αναγνωρισιμότητα προκαλώντας «Comfuzio», στην ΕΤ3 αρχικά και στο STAR αργότερα, μέσα από την ομώνυμη εκπομπή που συμπαρουσίαζε τότε με τον Σωτήρη Καλυβάτση αλλά και τον Αντώνη Παραρά. Οι τρεις τους ετοίμαζαν το 1997 τη μεγάλη μεταγραφή στο MEGA, αλλά η ξαφνική τραγική απώλεια του Παραρά τούς άφησε μόνους. Η μεγάλη αναγνώριση ήρθε μερικά χρόνια αργότερα μέσα από την εκπομπή «Α.Μ.Α.Ν.» (φημολογείται πως το ακρωνύμιο σημαίνει «Αντώνη Μας Αφησες Νωρίς»), στην οποία η ήδη πετυχημένη συνεργασία με τον Καλυβάτση συνεχίστηκε. Αποτέλεσαν ένα δυνατό δίδυμο, στηριζόμενο σε σατιρικά σκετσάκια σχολιασμού της ελληνικής παράλογης και κιτς πραγματικότητας. Το ότι αρκετά από αυτά ήταν πιο κιτς και από τις καταστάσεις που διακωμωδούσαν μπορεί και να ήταν το μυστικό της επιτυχίας για να εισχωρήσει στο «ευρύ κοινό» με τον μανδύα του εναλλακτικού.
Είναι παράδοξο ότι παρά τον διαρκή ύμνο στην (ανδρική) φιλία, που είναι το σήμα κατατεθέν του, η φιλία του με τον Σωτήρη Καλυβάτση έληξε πολύ άδοξα με πικρές δηλώσεις εκατέρωθεν. Λίγοι, ίσως, θυμούνται πως το 2001 δήλωναν στο «Βήμα» ότι ακόμη και αν η επαγγελματική τους συνεργασία λήξει, είναι απίθανο να μην υφίσταται «το ντουέτο των φίλων Σωτήρη και Αντώνη». Οι κακές γλώσσες κάνουν λόγο για τον σκληρό χαρακτήρα του Κανάκη, ο οποίος μάλλον δεν ήθελε να τον επισκιάζει ο αρκετά πιο ταλαντούχος συνεργάτης του. Αλλωστε, η μάλλον ειρωνική απάντηση του Σωτήρη Καλυβάτση σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν πρόκειται να συνεργαστούν στο μέλλον «δεν ξέρεις πώς τα φέρνει η ζωή, μπορούμε να συνεργαστούμε τώρα, μπορεί και μετά θάνατον» περιγράφει πλήρως το αίσθημα της πικρίας...
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΝΟΗΣΙΑΣ
η εκπομπή «ράδιο αρβύλα» εμφανίστηκε στους τηλεοπτικούς δέκτες αρχικά το 2008, στην απογευματινή ζώνη. Η επιτυχία της δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς το εφηβικό κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται, εκείνη την ώρα μάλλον διάβαζε (ή έκανε πως διάβαζε) τα μαθήματά του. Ο Αντώνης Κανάκης, ως έξυπνος άνθρωπος, ορθώς επέμενε να μεταφερθεί η προβολή το βράδυ. Πράγματι, η «Ράδιο αρβύλα», με την ατμόσφαιρα ΚΨΜ, τα ανέκδοτα και τον σχολιασμό της επικαιρότητας, σκαρφάλωσε άνετα στις πρώτες θέσεις του πίνακα της AGB.
Τέσσερις άνδρες, με προεξάρχοντα τον ίδιο, επιδίδονται σε ντεμοντέ έως και σεξιστικά αστεία, επιβεβαιώνοντας πως η απόσταση της μπαλαφάρας από το χιούμορ και τη σάτιρα είναι αγεφύρωτη. Ο Αντώνης Κανάκης πρέπει να αισθάνεται ιδιαίτερα τυχερός. Τα χοντροκομμένα ευφυολογήματα και η λαϊκιστική κριτική, που θα μπορούσε να ασκεί με τους φίλους του πίνοντας φραπέ με θέα στον Θερμαϊκό, ενδύθηκαν το περιτύλιγμα εκπομπής και πουλήθηκαν ως ανατρεπτική τηλεοπτική πρόταση. Και στην αρχή ήταν. Τελευταία, καθώς η πραγματικότητα γίνεται όλο και πιο ζοφερή, παρουσιάζεται μια δυσκολία στο να γίνει η γνωστή πλάκα. Και η αμηχανία ξεχειλίζει από την αρβύλα.
Φυσικά, είναι άδικο να ισχυριστεί κανείς ότι δεν διαθέτει ίχνος ταλέντου. Δυστυχώς, όμως, η μονομανία του να πρωταγωνιστεί και να ελέγχει τα πάντα τον καθηλώνουν. Οι συνεργάτες του συνήθως επαναλαμβάνουν σαν ηχώ τα λόγια του, ενώ φαίνεται να είναι υποχρεωμένοι να γελούν με οποιοδήποτε αστείο του – όσο κρύο και αν είναι – λες και είναι οι ακόλουθοι εμίρη βγαλμένου από ελληνική ταινία.
Οι κακεντρεχείς υποστηρίζουν, πάντως, ότι όλα οφείλονται στον έρωτά του με την εικόνα του. Λέγεται, μάλιστα, ότι σε φωτογράφισή του για γνωστό περιοδικό, όταν ο φωτογράφος έκανε το λάθος να απαθανατίσει τη μάλλον αραιοκατοικημένο πίσω μέρος του κεφαλιού του, ο ίδιος ζήτησε πεισματικά να καλυφθεί με Ρhotoshop. Ασφαλώς είναι δικαίωμά του, αλλά η πραγματικότητα δείχνει πως ίσως ο Αντώνης δεν είναι τόσο cool όσο ισχυρίζονται οι στάμπες στα εφαρμοστά μπλουζάκια του.
Το χειρότερο ελάττωμά του για τους περισσότερους είναι η ασυνέπεια μεταξύ των πράξεων και των λόγων του: ενώ μέσα από την εκπομπή του, με ύφος κήρυκα, στηλιτεύει το σύστημα και το λάιφσταϊλ εν γένει, ο ίδιος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του. Οι φωτογραφίες του με τις εκάστοτε συνοδούς του δημοσιεύονται στον κίτρινο Τύπο, όλοι τον έχουμε θαυμάσει πολλάκις να παίζει ρακέτες στην παραλία, ενώ η ενασχόλησή του με νυχτερινά μαγαζιά είναι γνωστή. Ο ίδιος βέβαια σφυρίζει αδιάφορα, κρατά, υποτίθεται, το λάβαρο της «επανάστασης», επειδή επιμένει να κάνει τις εκπομπές του από τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί clubs για να έχει απλώς χώρους που ταιριάζουν στην αισθητική του, χωρίς να σκέφτεται – όπως δηλώνει – τις οικονομικές απολαβές. Η έκφραση «ράδιο αρβύλα» τελικά δεν είναι τυχαία. Είναι ένας τίτλος που χαρακτηρίζει τη δημόσια παρουσία του...
Αδέκαστη
πηγη tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου