ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ OPENGOV
Η ανοικτή διακυβέρνηση συνδυάζει
πολιτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Βασίζεται σε ένα πλαίσιο πολιτικών
αρχών όπως η διαφάνεια, η διαβούλευση, η λογοδοσία και η αποκέντρωση. Σε ό,τι αφορά
την τεχνολογία η ανοικτή διακυβέρνηση αξιοποιεί εφαρμογές και εργαλεία ανοικτού
κώδικα. Στόχος είναι η δημιουργία καλών πρακτικών που θα καθιερωθούν ως τρόπος
διακυβέρνησης. Στο επίκεντρο της ανοικτής διακυβέρνησης είναι οι ανάγκες των
πολιτών γιαπληροφόρηση, για αξιοκρατία και για συμμετοχή στη διαδικασία
διαμόρφωσης των αποφάσεων.
Η Μονάδα Τεκμηρίωσης και
Καινοτομιών του ΕΚΔΔΑ, σύμφωνα με το Νόμο 4002/2011, ΦΕΚ 180Α/22-8-11, Άρθρο
68, παρ. 7, που τροποποιεί το ΠΔ 57/2007, άρθρο 10Α, αναλαμβάνει να μεριμνά για
την καλή λειτουργία διαχείριση και τεχνική υποστήριξη του δικτυακού τόπου
ανάρτησης των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για θέσεις μετακλητών του
δημοσίου τομέα, καθώς και των σχεδίων νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων
που τίθενται σε δημόσια διαβούλευση
Οι προσκλήσεις εκδήλωσης
ενδιαφέροντος και η δημόσια διαβούλευση νομοθετικών και κανονιστικών πράξεων
είναι οι βασικές δράσεις ανοικτής διακυβέρνησης οι οποίες αναρτώνται στον
διαδικτυακό τόπο opengov.gr, παράλληλα λειτουργούν το labs.opengov.gr για τη συλλογή ιδεών και προτάσεων
βελτίωσης των δημόσιων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, η υπηρεσία επικοινωνίας και η
υπηρεσία συνδρομητικής ενημέρωσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Ο καθένας που συμμετέχει σε αυτή
την διαδικασία προσφέρει αιτιολογημένα τις θέσεις του για το εκάστοτε θέμα ώστε
να επιτευχθεί μια κοινή βάση
συνεργασίας. Η διαβούλευση ενεργεί/συντελεί στις διαδικασίες ενίσχυσης των
δημοκρατικών θεσμών. Αυτή η διαβούλευση θα αποτελέσει το μέσο επίτευξης της
διαβουλευτικής δημοκρατίας (deliberation democracy).
Αυτοί οι συμμετέχοντες πολίτες πρέπει να είναι ενεργοί να βρουν ένα κοινό
κώδικα επικοινωνίας προκειμένου να αναρωτηθούν πάνω σε σημαντικά θέματα της
πολιτικής πραγματικότητας. Η διαβούλευση αφορά την επιχειρηματολογία των
πολιτών που θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν την μη εγκυρότητα των τοποθετήσεων
τους σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο στην πορεία των συζητήσεων θα είναι σε
θέση είτε να τις τροποποιήσουν είτε να παραιτηθούν από αυτές. Τα προσωπικά
κίνητρα, οι προτιμήσεις, οι επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων δεν
υπεισέρχονται στην διαβούλευση, αλλά μένουν στο στάδιο της συζήτησης (διάλογος
συζήτηση διαβούλευση). Στην ουσία δρώντες κινούνται στα πλαίσια μιας προσπάθειας
να πείσει ο ένας τον άλλον για την ισχύ των επιχειρημάτων τους, παραμερίζοντας
οποιαδήποτε μορφή καταναγκασμού ή εξαπάτησης. Οι συμμετέχοντες προσέρχονται
στην επικοινωνιακή κατάσταση με όλα εκείνα τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να
συμμετέχουν στον διάλογο. Όλοι μάλιστα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες συμμετοχής και
μπορούν να εκφράσουν μέσω των τοποθετήσεων τους επιθυμίες ή συναισθήματα, ενώ
σε ένα επόμενο στάδιο εφόσον έχουν τηρηθεί τα προαναφερθέντα στην επικοινωνιακή
δράση έχουν θέση και πράξεις υπό μορφή εντολών απαγορεύσεων και αντιδράσεων
προκειμένου να αναζητηθεί διαλογικά η αλήθεια. Παρόλα αυτά οι εντολές και οι
απαγορεύσεις αυτές δεν πρέπει να είναι η κινητήριος δύναμη της διαβούλευσης
αλλά λαμβάνουν χώρα μόνο όταν η διαδικασία λήψης αποφάσεων δεν μπορεί να
ολοκληρωθεί. Άρα μέσω ορθολογικού
διαλόγου οι συμμετέχοντες αναζητούν την ουσία της αλήθειας με διαλογικό τρόπο
προσφέροντας ανάλογα με την περίσταση ενώ πρέπει να είναι πάντοτε σε θέση να
ανταποκριθούν σε όλες τις περιστάσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου