Λευκωσία: Ένοχους χωρίς ελαφρυντικά έκρινε τους τέσσερεις κατηγορούμενους για την υπόθεση πτώσης στις 14 Αυγούστου του 2005 του αεροπλάνου της εταιρείας Helios στο Γραμματικό Αττικής με αποτέλεσμα το θάνατο 121 ανθρώπων που επέβαιναν του μοιραίου Boeing, το ...
τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, με τον Εισαγγελέα να προτείνει ποινή φυλάκισης τριών ετών ως βάση συν ένα έτος για κάθε μία ανθρωποκτονία, σύνολο 123 χρόνια για τον κάθε ένα κατηγορούμενο ξεχωριστά.
Το Δικαστήριο έκανε αποδεκτή την αίτηση του Εισαγγελέα για ποινή βάσης τριών ετών συν ένα έτος για κάθε νεκρό, σύνολο 123 έτη και αυτή την στιγμή συνεδριάζουν για την εξαγορά της ποινής.
Η πρόταση για έκτιση φυλάκισης είναι τα δέκα έτη.
Όλοι κρίθηκαν ένοχοι χωρίς ελαφρυντικά για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, με τον Εισαγγελέα να προτείνει ποινή φυλάκισης τριών ετών ως βάση συν ένα έτος για κάθε μία ανθρωποκτονία, σύνολο 123 χρόνια για τον κάθε ένα κατηγορούμενο ξεχωριστά.
Το Δικαστήριο έκανε αποδεκτή την αίτηση του Εισαγγελέα για ποινή βάσης τριών ετών συν ένα έτος για κάθε νεκρό, σύνολο 123 έτη και αυτή την στιγμή συνεδριάζουν για την εξαγορά της ποινής.
Η πρόταση για έκτιση φυλάκισης είναι τα δέκα έτη.
Όλοι κρίθηκαν ένοχοι χωρίς ελαφρυντικά για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
Συγκεκριμένα, οι Δημήτρης Πανταζής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κικκίδης διευθυντής Πτητικών Επιχειρήσεων και Γιάνκο Στοΐμένοφ, αρχιπιλότος της εταιρείας κρίνονται ένοχοι για ανθρωποκτονία εξ αμελείας με ενσυνείδητη αμέλεια και ο επί καθήκοντι μηχανικός της εταιρείας την ημέρα της μοιραίας πτήσης Άλαν Ιργουιν είναι ένοχος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας με ασυνείδητη αμέλεια.
Σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα τα τρία στελέχη της εταιρείας «αφενός παρέλειψαν, αν και όφειλαν, να αναθέσουν την πτήση σε χειριστές κατάλληλους και ικανούς και αφετέρου να απαγορεύσουν στους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης να την πραγματοποιήσουν».
Οι δικαστές του Συμβουλίου που εξέδωσαν το βούλευμα, από την μελέτη της ογκώδους δικογραφίας, δέχθηκαν ότι οι δύο κυβερνήτες του αεροσκάφους, που χάθηκαν με τους επιβαίνοντες όταν αυτό κατέπεσε, δεν έπρεπε να είχαν επιλεγεί από τους αρμόδιους της εταιρείας, καθώς ο κυβερνήτης «εμφάνιζε προβλήματα συμπεριφοράς, συντονισμού και συνεργασίας με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος», ο δε συγκυβερνήτης «εμφάνιζε αδυναμία στην εκτέλεση διαδικασιών τις οποίες εκτελούσε βιαστικά και χωρίς να τηρεί τα προβλεπόμενα».
Ο καταδικασθείς μηχανικός, σύμφωνα με το κατηγορητήριο σε βάρος του, την επίμαχη μέρα, πριν την πτήση, διενήργησε μη προγραμματισμένο έλεγχο στο πλαίσιο του οποίου «αφού επιχείρησε να πραγματοποιήσει έλεγχο διαρροής πίεσης θαλάμου, μετακινώντας τον επιλογέα τρόπου συμπίεσης από την θέση 'auto' στη 'manual', δεν τον επανέφερε όταν ολοκλήρωσε την διαδικασία, όπως θα έπρεπε, από την χειροκίνητη λειτουργία στην αυτόματη».
Η δίκη στην Αθήνα άρχισε στις 17 Δεκεμβρίου και αφορά κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας σε βαθμό πλημμελήματος, για τις οποίες, σε περίπτωση καταδικαστικής απόφασης, προβλέπονται ποινές φυλάκισης μέχρι και πέντε χρόνια και είναι εξαγοράσιμες.
Ο δικηγόρος των συγγενών των θυμάτων, Απόστολος Πόντος, μιλώντας το πρωί στο ΡΙΚ, είπε ότι μια καταδικαστική απόφαση στην Ελλάδα, θα διαφοροποιήσει πολύ την πορεία της υπόθεσης.
Η δίκη για την υπόθεση στην Αθήνα ξεκίνησε λίγες μόνο ημέρες μετά την κατά πλειοψηφία απαλλακτική ετυμηγορία του Κακουργιοδικείου Λευκωσίας, που έκρινε ότι το κατηγορητήριο σε βάρος των υπευθύνων της Ηelios είναι ατεκμηρίωτο, καθώς απουσιάζει μαρτυρία που να τους συνδέει με την τραγωδία.
Κατά της απόφασης αυτής έχει καταχωρηθεί έφεση του γενικού εισαγγελέα, που την θεωρεί εσφαλμένη και η υπόθεση έχει οριστεί σε ακρόαση στις αρχές Μαΐου.
Cyprus news:
Σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα τα τρία στελέχη της εταιρείας «αφενός παρέλειψαν, αν και όφειλαν, να αναθέσουν την πτήση σε χειριστές κατάλληλους και ικανούς και αφετέρου να απαγορεύσουν στους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης να την πραγματοποιήσουν».
Οι δικαστές του Συμβουλίου που εξέδωσαν το βούλευμα, από την μελέτη της ογκώδους δικογραφίας, δέχθηκαν ότι οι δύο κυβερνήτες του αεροσκάφους, που χάθηκαν με τους επιβαίνοντες όταν αυτό κατέπεσε, δεν έπρεπε να είχαν επιλεγεί από τους αρμόδιους της εταιρείας, καθώς ο κυβερνήτης «εμφάνιζε προβλήματα συμπεριφοράς, συντονισμού και συνεργασίας με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος», ο δε συγκυβερνήτης «εμφάνιζε αδυναμία στην εκτέλεση διαδικασιών τις οποίες εκτελούσε βιαστικά και χωρίς να τηρεί τα προβλεπόμενα».
Ο καταδικασθείς μηχανικός, σύμφωνα με το κατηγορητήριο σε βάρος του, την επίμαχη μέρα, πριν την πτήση, διενήργησε μη προγραμματισμένο έλεγχο στο πλαίσιο του οποίου «αφού επιχείρησε να πραγματοποιήσει έλεγχο διαρροής πίεσης θαλάμου, μετακινώντας τον επιλογέα τρόπου συμπίεσης από την θέση 'auto' στη 'manual', δεν τον επανέφερε όταν ολοκλήρωσε την διαδικασία, όπως θα έπρεπε, από την χειροκίνητη λειτουργία στην αυτόματη».
Η δίκη στην Αθήνα άρχισε στις 17 Δεκεμβρίου και αφορά κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας σε βαθμό πλημμελήματος, για τις οποίες, σε περίπτωση καταδικαστικής απόφασης, προβλέπονται ποινές φυλάκισης μέχρι και πέντε χρόνια και είναι εξαγοράσιμες.
Ο δικηγόρος των συγγενών των θυμάτων, Απόστολος Πόντος, μιλώντας το πρωί στο ΡΙΚ, είπε ότι μια καταδικαστική απόφαση στην Ελλάδα, θα διαφοροποιήσει πολύ την πορεία της υπόθεσης.
Η δίκη για την υπόθεση στην Αθήνα ξεκίνησε λίγες μόνο ημέρες μετά την κατά πλειοψηφία απαλλακτική ετυμηγορία του Κακουργιοδικείου Λευκωσίας, που έκρινε ότι το κατηγορητήριο σε βάρος των υπευθύνων της Ηelios είναι ατεκμηρίωτο, καθώς απουσιάζει μαρτυρία που να τους συνδέει με την τραγωδία.
Κατά της απόφασης αυτής έχει καταχωρηθεί έφεση του γενικού εισαγγελέα, που την θεωρεί εσφαλμένη και η υπόθεση έχει οριστεί σε ακρόαση στις αρχές Μαΐου.
Cyprus news:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου